مجموعه خدماتی تخصصی مرسدس بنز ستاره طلایی

ارائه کلیه خدمات فنی و تخصصی خودروهای سوارای مرسدس بنز

مجموعه خدماتی تخصصی مرسدس بنز ستاره طلایی

ارائه کلیه خدمات فنی و تخصصی خودروهای سوارای مرسدس بنز

موارد ضروری جهت جلوگیری از صدمه به خودرو


۱- اگر شما دارای اتومبیل مرسدس بنز که مجهز به کمپرسور می باشد (C200 kompressor  C180 kompressor )هستید، لازم است حتما از روغن موتوری استفاده کنید که دارای خاصیت ضد رسوب (Sensitic) استفاده نمایید. دلیل اصلی آن این است که تجربه در ایران نشان داده است که تعداد زیادی از خودروهای فوق به علت گریس شدن روغن موتور دچار صدمه شدید شده و مجبور به تعمیر اساسی موتور گردیده اند که شخصا 18 مورد از آن را مشاهده نموده ام. علت این عامل را نیز در بنزین نامرغوب می توان دید.هر نوع روغن مرغوبی که استفاده می نمایید نباید بیشتر از 7500 کیلومتر استفاده شود زیرا به تجربه دیده شده که به دلیل پایین بودن اکتان بنزین ایران تا این کیلومتر روغن کاملا سیاه و فرسوده می شود.


2- به دلیل اکتان پایین بنزین در ایران و مطابقت نداشتن اکتان بنزین تعریف شده دراتومبیل هایی که به سیستم کاتالیزور اگزوز مجهز هستند ، اکسیژن سنسورهای موجود در سنسور خراب شده و کامپیوتر موتور قادر به تنظیم مناسب مقدار سوخت متناسب با هوای ورودی نبوده و موتور از تنظیم خارج می شود. برای جلوگیری از این اشکال توصیه می شود که از افزاینده اکتان بنزین (Octane booster)استفاده شود. مقدار و نحوه استفاده برای هر باک بنزین یک قوطی 300 میلیلیتری می باشد. اگر چراغ عیب موتور شما روشن می شود و یا صبح ها موتور گاز نمی خورد به این دلیل می باشد. ( افزاینده اکتان را از فروشگاه های اصلی مرسدس بنز تهیه نمایید).


3- از کم کردن کیلومتر خودروی خود جدا خودداری نمایید. دلیل اصلی آن این است که کامپیوتر مربوط به سرویس اتومبیل (Assist plus service) دچار صدمه شده و دیگر توانایی کنترل سرویس های تناوبی خودرو که بر حسب کیلومتر انجام می شوند نخواهد بود. موارد بسیاری مشاهده شده که بعد از این عمل کنترل یونیت هایی مثل ESP (سیستم الکترونیکی پایداری خودرو) و صفحه نشان دهنده دور موتور و کیلومتر و ... دچار اشکالات بسیاری شده است که منجر به خسارت های سنگین گردیده است. از طرف دیگر توسط دستگاه عیب یاب به راحتی می توان کم شدن کیلومتر و کیلومتر واقعی خودرو را مشاهده نمود.


4- جهت جلوگیری از صدمه به ریموت کنترل و کامپیوتر سوییچ موارد زیر را رعایت نمایید:


-از بکار بردن کلیدهای روی ریموت کنترل بصورت غیر ضروری جهت سرگرمی جدا خودداری فرمایید.


-ریموت کنترل را از مناطقی که دارای میدان مقناطیسی قوی مثل ترانس های برق فشا قوی و ژنراتورهای پارکینگ های ساختمان های بلند دور نگاه دارید.


- در هنگام باتری به باتری کردن خودرو که دارای باتری ضعیف می باشد ابتدا سوییچ را از داخل جای سوییچ استارت ( کامپیوتر سوییچ) خارج نمایید و سپس اقدام به اتصال کابل مثبت و منفی که از اتومبیل دیگر کمک می گیرد نمایید. توجه کنید که کابل ها را صحیح وصل کنید. و بعد از روشن کردن خودرو فورا کابل ها را جدا نکنید! ابتدا لازم است مصرف کننده های خودرو مثل چراغ های جلو و بخاری و گرم کن شیشه را روشن کنید و سپس اقدام به جدا کردن اتصالات باتری کنید تا از Over voltage شدن که آن را پیک ولتاژ می گویند جلوگیری نمایید در غیر این صورت به کامپیوتر های خوردو صدمه وارد می شود.





نظرات 1 + ارسال نظر
امین احدزاده سه‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 12:57 ق.ظ

سلام واقعا ایول برادر
کارتون درسته
خیلی حال کردم با آموزشتون خیلی خیلی بدردم خورد بازم ممنون
یک دنیا تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد